Hele verden er hvit

Eller, kanskje ikke hele verden, men her jeg bor snør det for fullt. Små, hvite filler daler ned fra himmelen og gjør at alt ser ut som Winter Wonderland. Rent, pent, hvitt, mykt og fredelig – kaldt også selvfølgelig, men skal du ut er det bare å ta på varme klær.

Det er utrolig hvordan hele verden ser ut til å forandre seg når det snør.

Jeg må innrømme at jeg foretrekker at det kommer litt av gangen, fordi da blir jeg mindre støl av å måke. Tross alt måker jeg ikke hver dag hele året, så dette er uvant trening for min del i alle fall. Det spiller uansett ingen rolle fordi det blir så nydelig ute.

Å komme inn i varmen, med vedfyring og sette meg til med en god kopp te og se på snøen som fortsetter å dale ned ute mens jeg tenker at selv om jeg nettopp har vært ute og måkt vil jeg måtte måke mer senere.

Å vite at uansett hva som skjer fortsetter naturen på sin vanlige måte; at nå er det hviletid, men snart kommer våren hvor alt våkner til liv. At livets syklus fortsetter fordi naturen hele tiden jobber for å være i harmoni med seg selv. Det er godt å vite. Selv om vi mennesker ikke alltid er like gode på å være i harmoni med naturen, betyr ikke at vi ikke kan bli bedre og gjøre en innsats. Spille på lag med naturen, og la oss begeistre og forundre av alt den gjør og prise oss for at vi kan ta del i dette som virker magisk.

Naturens magi gjør meg noen ganger litt ekstra tankefull, men den får meg også til å smile.

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg