Har du sett?

dokumentaren Det sosiale dilemmaet på Netflix?

Det har jeg gjort og jeg vet ikke hva jeg skal tenke om den. Alt jeg har lagt ut på nettet, og alt jeg fortsetter å legge ut på nettet – det er jo der vi alle lever livene våre til en viss grad. Hvor mye vet egentlig algoritmene om oss? Mer enn vi tror og mest sannsynlig ønsker…

Så hvorfor fortsetter jeg å blogge? Fordi jeg liker å skrive. Jeg liker å ta bilder. Kommentarer som blir lagt igjen gjør at jeg føler jeg har kontakt med andre mennesker på en annen måte. Jeg koser meg med å blogge, så selv om det gjør at nok en del av meg ligger på nettet er det overraskende greit. Tross alt vet sikkert det store internett mye av det uansett og det jeg skriver på bloggen er noe jeg bevisst velger selv å dele.

Etter at jeg sluttet å gå med mobilen konstant i baklomma og slo av alle varsler, ser jeg sjeldnere på den og merker at jeg er mindre avhengig av den. Kan anbefales. Ha litt tid uten mobilen og de konstante plingene så du kan konsentrere deg om andre ting over lenger tid. Utrolig hva en kan få gjort med mindre distraksjoner rundt seg.

Pleier du å ha mobilfri tid i løpet av dagen?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg