Har du husket det?

Nok en gang er vi på den ene av to veldig irriterende dager i året – den dagen klokka stilles. Hvorfor sier jeg at den er irriterende? Fordi det ødelegger døgnrytmen min i en uke eller to etter klokka er stilt. Til de som er usikre: de to gangene i året vi stiller klokka stilles den alltid mot sommeren – eller som de (tydeligvis) sier i England: Spring forward, fall back.

Riktignok har de fleste av oss duppeditter som stiller seg selv (laptopen og mobilen min gjør det i alle fall selv), men noen av oss har andre ting som ikke stiller seg selv. Jeg har ei vanlig klokke på armen som jeg må stille, og vekkeklokka mi må jeg også stille selv. Greit å passe på at den ringer riktig så jeg kommer meg på jobb i tide.

Blir vi noen gang ferdig med dette klokkestillestyret? Jeg lever i evig håp om det. Dessuten, det er ikke bare jeg som sliter med det – mange husdyr (ikke nødvendigvis hund og katt?) sliter også når klokka stilles. Kuer for eksempel og melking av disse har jeg hørt at blir litt ute av lage en stund etter at klokka stilles.

4 kommentarer
    1. Denne gangen syntes jeg det gikk veldig fint, men det var litt trøblete i høst. Da hadde jeg fortsatt Ronja som skulle ha insulin til fast tid hver morgen og kveld. Jeg måtte være i forkant og justere tiden noen dager i forveien, sånn at vi kom i rute. Nå er hun ikke mer, så jeg slapp å tenke på det.

      1. Nå er ikke jeg noen katt, men å justere tiden litt av gangen høres ut som en god ide. Om det fungerte på katten, kan det jo være at det kan fungere på mennesker også? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg