Har du en plan?

Du kan lage planer for det meste i livet og selv om de ikke trenger å være helt fastlåste, kan de gi deg en ide om hvilken retning du er på vei.

Fra midt i tenårene starter den virkelige planen. Studier – hvilke retning velger du? Har du lagt en langtidsplan ut fra dette, eller valgte du bare fordi det ble sånn? Dessuten; hvordan kan du velge for “resten av livet” så tidlig i livet?

Når du har valgt en studieretning, blir ofte arbeidslivet og karrieren påvirket av det. Naturlig nok. Retningen er lagt, men livet er ikke alltid lineært, så her er det mye som kan endre seg i forhold til den opprinnelige planen (om du hadde en i alle fall).

Livets plan har mange sider: studier, karriere, økonomi, familie og venner og ikke minst helse (både fysisk og mental).

Det er ikke alt det er mulig å planlegge, men å ha en viss ide om hvor du ønsker at veien skal gå kan være en god ide.

Jeg var lenge planløs, men har endelig begynt å få en ide om hvor jeg vil. Hvordan jeg skal komme meg dit er jeg mer usikker på, men det er definitivt enklere å lage en plan nå som jeg vet hvordan jeg ønsker en del ting. Har jeg en full plan for livets mange sider? Nei, men jeg jobber med saken med å lage meg en og sånn sett er jeg mye lenger enn hva jeg var tidligere.

Nyt fremskrittene du gjør, og ha en ide om hva slags plan du vil lage deg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg