Håndarbeid på pause

Noen håndarbeid er større enn andre, og et sengeteppe er definitivt et av dem. Mitt er nå for øyeblikket på pause. Hvorfor er jeg litt mer usikker på, men det er en stor jobb.

Jeg har startet å sy sammen remsene og er nesten ferdig med de to første. Skjønt, det er en god del flere igjen…

Det ligger fire (eller er det seks?) remser til som skal syes på så det blir et sengeteppe som kan passe på en enkeltseng.

Riktignok har jeg ikke enkeltseng for øyeblikket, men jeg har allerede laget sengeteppe i samme mønster til dobbeltsengen jeg bruker. Så hva skal jeg egentlig med det? Vel, det kan jo være at jeg en gang får plass til å ha en enkelt gjesteseng om det skulle være behov. Da er det hyggelig om det kan se pent ut når den ikke er i bruk. Det er i alle fall tanken 🙂

Takk for at du leser.

2 kommentarer
    1. Dette ser veldig fint ut. Hvis du ikke skal ha det, kan du gi det bort i gave eller selge det. Det blir en veldig fin gave, jeg tror nok jeg hadde beholdt det, det er jo veldig mye arbeid i dette.
      Jeg har ikke heklet på flere år, så jeg er meget imponert😊.

      1. Takk.
        Tror nok en eventuell salgspris ville blitt høyere enn de fleste ville vært villige til å betale… Fordelen med å hekle et sånt sengeteppe er at det er lite variasjon og dermed enkelt så lenge du kan de få ulike maskene som behøves. Ulempen er at det tar lang tid fordi det er så stort. Fantastisk vinterarbeid 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg