Halvbrukte sokker blir som nye!

Jeg elsker hjemmestrikkede ullsokker – sikkert fordi jeg ofte fryser på tærne.

Utfordringen er jo at de blir slitt, eller, den egentlige utfordringen er vel helst at de blir slitt under helen og under tåballen, men skaftet på sokkene ser fremdeles nesten helt ubrukt ut. Så jeg hadde et par myke og varme sokker som var så slitt at jeg sikkert har fikset på dem godt over ti ganger så jeg ble litt lei for å si det sånn.

Dermed gjorde jeg kort prosess – ikke at de gikk i søpla, men at jeg klipte av føttene.

Neste del av denne prosessen blir dermed å strikke nye føtter til sokkene, og jeg fant noe garn som jeg er ganske sikker på at er en blanding av ull og noe annet. Noe som betyr at de vil være varme, men også mer holdbare enn om det er 100% (som var utgangspunktet).

Dette er det andre paret jeg gjør dette med. Det første paret har nytt godt av nye føtter over lengre tid uten behov for stadig å bli reparert, så godt fornøyd med denne måten å gjøre det på.

Takk for at du leser!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg