Hageoppdatering for september

Fordi kameraet mitt har vært til reparasjon (fått det tilbake nå 🙂 ), blir det en liten hageoppdatering her på bloggen istedefor på YouTubekanalen min. Høsten er her, så det er stadig mindre som skjer ute i hagen.

Sommerastersene har vært sene til å blomstre (de første ble spist av snegler), men de er utrolig klare i fargene så jeg gleder meg til å så mange flere av dem neste år.

Jeg hadde flere solsikker; de skulle være korte, men ha fine forgreininger – dette er den eneste som forgreinet seg. De andre solsikkene fikk bare et solhode hver.

Sinniaene sliter litt ute fordi de blir spist av gresshopper, men de jeg har tatt inn og satt i vase holder seg utrolig lenge. Nok en blomst jeg gleder meg til å så mange av til neste år.

Selv om denne ringblomsten følte seg ferdig før jeg trodde den ville være, har den noen småtasser rundt seg som gjør et forsøk før det blir for kaldt. Kan innrømme at jeg aldri har sett de komme fra stilken på den måten før.

Hva paprikaene holder på med har jeg egentlig lurt på i hele sommer. De ser skikkelig stusselig ut, men gjør likevel et forsøk på å gi meg paprika.

Tomatene er ferdig for denne omgangen…

Andre omgang med margerter sliter litt – de fikk meldugg, men jobber likevel hardt for å produsere noen erter til meg. Jeg funderer på hva margerter eventuelt mener om frost, men foreløpig er det heldigvis ikke fullt så kaldt. Neste år skal jeg så mye mer margerter enn jeg gjorde i år fordi de var utrolig gode.

Kjøkkenhagesesongen er på hell, og jeg har tatt mye lærdom og allerede begynt å planlegge neste års kjøkkenhage.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg