Grått ute, godlukt inne

Været vet du – sånt mange snakker om?

På høsten nå så er det ikke så unaturlig at været er litt gråere, litt våtere, litt tristere og litt mørkere. Det er en del av sjarmen med høsten. Så lenge ting er i orden ute (ta inn inneplanter som har stått ute hele sommeren, tatt inn blomsterknoller som ikke tåler frost, høstet alle grønnsaker og sikkert flere ting), er dette tiden for innesysler. Riktignok er det lite av disse tingene som er gjort av meg i år – jeg har nemlig midlertidig bosted hos mine foreldre…

Forhåpentligvis finner jeg mitt nye hjem snart og da vil livet endre seg nok en gang. Plass til å gro grønnsaker som må høstes og lagres på ulike måter vil være en del av livet mitt (det er i alle fall målet!).

Da vil det være jeg som er kjøkkensjef og lager godlukt på kjøkkenet. I dag derimot, var det min mor som lagde godlukt (hun bakte squashkake – det lukter nå godt av kanel).

Ute blåser og regner det – og det har det gjort i hele dag. Lyset blinket også nettopp, men enn så lenge har vi strøm (satser på at vi rekker å få middagen ferdig).

Te, stearinlys, strikketøy og enten informative bøker eller YouTubevideoer er noen av mine favoritt-ting med høsten, så nå er kosen igang.

5 kommentarer
      1. Nei, men sjarmen for meg er jo i det jeg kan gjøre inne: te, stearinlys, fyre i vedovnen – den hyggen er det som gjør at været ute er sjarmerende – for da kan jeg sitte inne i varmen og nyte at jeg slipper å gå ut i det kjipe været og heller kose meg inne med god samvittighet 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg