God morgen!

Det er søndag, sola skinner og jeg har allerede vært våken en time…På tide å spise frokost snart kanskje? Ingen fare, rundstykkene står i ovnen, pålegget er klart og jeg funderer på hvordan jeg helst vil tilbringe dagen. Det er det herlige med søndager (med mindre en har en jobb hvor søndager også er arbeidsdag) – de føles så frie – som om alt er mulig og en kan velge helt fritt hva en gjør.

At kroppen min velger å våkne så tidlig på en søndag er jeg veldig fornøyd med fordi jeg har innsett at jeg liker stille morgener. Rolige morgener alle dager gjerne, men kanskje spesielt dager som er bare mine. For det føles litt sånn – at søndagene er mine for der er det ingen forventninger om at en skal gjøre så mye – jeg tror vi alle burde sette pris på sånn hviledager fordi jeg tror vi alle kan trenge det noen ganger – både mentalt og fysisk. Riktignok betyr ikke det at jeg tenker vi alle burde sitte på rompa og gjøre ingenting hele dagen, men ta det rolig, gjøre småting, sette pris på stillheten, gå en tur i skogen, gjøre ting vi liker som vi kanskje ikke tar oss tid til ellers i hverdagen når livet er stress, kaotisk og hele tiden planlagt med alt vi “må” gjøre.

Håper du har en fin start på søndagen og hører noen småspurver ute – det er litt vårfølelse over det syns jeg 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg