Hva gjør du for å nå drømmene dine?

Mange har drømmer i livet, og noen ganger gjør vi de om til mål. Mål som vi planlegger hvordan vi skal få til.

Ingenting av det betyr noe med mindre vi faktisk gjør noe.

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg har veldig lett for å glemme den siste biten (som definitivt er den viktigste). Med tanke på hvor viktig det er å faktisk gjøre noe for å komme dit du ønsker, er det overraskende lett å glemme det eller bare ikke gjøre noe.

Hva er det som gjør at det stopper opp? Alle mulige unnskyldninger, forklaringer og bortforklaringer.

Det kan være økonomisk, helsemessig (fysisk og/eller mentalt), lokasjonen, de sosiale relasjonene, frykt – you name it…

For meg har det vært en miks av flere av dem. Lenge trodde jeg så lite på drømmene mine at jeg ikke sa de til noen – inkludert meg selv. Heldigvis har jeg delvis kommet over det nå.

En av de store drømmene mine er å ha et småbruk – noe jeg lenge hadde alle mulige unnskyldninger til hvorfor jeg aldri ville få det til. Nå vet jeg at det vil være mulig, en gang i fremtiden, men jeg er nødt til å gjøre noe for å komme dit.

Så jeg betaler ekstra på nåværende boliglån for å komme nærmere økonomisk.

Selv om det er ekstremt i startgropa, har jeg testet ut å gro et par ting i sommer. Det var en ting jeg i mange år har tenkt at jeg ikke har plass til, og uansett ville det vært så lite at det ikke spiller noen rolle. Men det er nettopp det det gjør! Selv om noe kan virke lite, er det en start.

Jeg har for første gang laget blåbærsyltetøy alene, og allerede funnet feil jeg kan lære av: ikke bare ha glassene du skal bruke til syltetøyet i varmt vann – glassene må steriliseres for å gjøre det tryggere og minske sjansen for mugg og andre kjipe ting.

Så nå lurer jeg på en ting; hva drømmer du om og har du tatt et lite steg i retningen du ønsker?

Jeg drømmer også om at noen trykker på reklamelinker jeg legger inn så jeg ser om det faktisk skjer noe. Det ville nok også hjulpet meg på veien mot småbruket.

reklamelinker: Ellos

8848 Altitude//adidas Sport Performance//Merrell//8848 Altitude//adidas Sport Performance//8848 Altitude

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg