Gjør noe annet!

Å gjøre det samme om igjen og om igjen fører stort sett til samme resultat – kanskje med små variasjoner, men hovedsakelig samme resultat hver gang.

Om du har lyst til å endre resultatet så må du gjøre noe annet. Kanskje noe du ikke har gjort før. Eller noe du har gjort før, men ikke fullført.

Noen ganger må det store endringer til, mens andre ganger er det de små endringene som kan gjøre endringer du trenger. For ofte er det ikke store endringen som egentlig må til, men en liten justering for at ting skal være bedre.

I det siste har jeg gjort mye av det samme og jeg begynner å bli lei av å hele tiden få samme resultat. Er dagen i dag den dagen hvor jeg klarer å starte små endringer med å gjøre noe annet for å få andre resultater enn jeg har fått til nå?

Tiden vil vise. Dessuten – om det ikke går i dag, så kommer det alltids en ny dag. Selv om ettermiddagen skulle komme er ikke dagen over – dagen er ikke over før jeg legger meg og helt frem til da er det muligheter for endringer.

Om du ikke har skjønt det enda: jeg føler meg litt fastlåst om dagen og har behov for endring. Akkurat hvilke endringer føles variabelt, men uansett må det endring til. Så da føler jeg det er best å starte med små endringer – de føles mer overkommelig enn å skulle endre store ting helt plutselig (skjønt, noen av de store tingene ville absolutt ikke vært plutselig, men ting jeg har tenkt på i veldig lang tid – det kommer etterhvert).

Det nærmer seg slutten på mai-måned og etter litt overskyet og vindfullt i går, føles det litt som om sommeren er kommet i dag. Så håper du får en fin snart-sommer-dag der du er i verden og husk at om du vil ha andre resultater, må du gjøre andre ting.

2 kommentarer
      1. Har aldri tenkt at vaner kan være som et anker, men et veldig forståelig bilde. Så da er det ikke så rart at de noen ganger er vanskelig å endre – det kan jo være at det er et veldig stort anker…
        Ønsker deg også en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg