Fullstendig mislykket prosjekt

Reklame | KitchenTime

Noen ganger går ikke ting som jeg håper.

Jeg har grodd basilikum – den delen har gått over all forventning. Utfordringen er at jeg egentlig ikke spiser særlig basilikum, så jeg har lurt på hva jeg skal gjøre med det. Siden jeg til sommeren skal gro tomater og bønner for å prøve å lage tomatbønner (spiser mye hermetiserte tomatbønner så vil prøve å lage egne), trenger jeg uansett krydder til det. Så jeg tenkte at jeg kunne tørke basilikumen så jeg kunne mikse den inn.

Utfordringen er at det er mye fuktighet i basilikum og ifølge nettet er ikke dette noe en vanligvis tørker. Det stoppet ikke meg! Jeg aner ikke hvordan de lager krydder av det, men det er jo mulig så jeg tenkte det var verdt et forsøk.

Siden jeg ikke har noen dehydrator/tørker, brukte jeg det jeg har: stekeovnen. Satte gradene på lavt for målet var å tørke – ikke steke.

Det gikk ikke så bra, flesteparten er fremdeles myke – og de er blitt brunaktige (tror det er naturlig). Kanskje jeg må ønske meg en dehydrator?

Takk for at du leser.

Emerio//Steba//Steba//Steba

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg