Første lille (store) prosjekt

Nå som jeg har kjøpt meg hus med stor tomt, er det om å gjøre å starte prosjekter. Det er mye å ta tak i og jeg vil gjerne gjøre alt på en gang, men så blir jeg også så overveldet at det er vanskelig å få gjort noe.

Dermed er det greit for meg å ha noen flere prosjekter gående på en gang (men ikke for mange – da blir det også krøll…). På den måten kan jeg fortsette på et annet prosjekt når et prosjekt blir for mye for hjernen min.

Å pakke ut tar store mengder hjernetrim (tydeligvis), så jeg tar litt av gangen. Pakker ut en eske med kjøkkenting – skyller av alt sammen fordi det har vært pakket ned i ti (!) måneder. Mens jeg skyller og tørker prøver jeg å bestemme hvor tingene skal. Noen ganger er det forholdsvis lett, mens andre ganger er det skikkelig vanskelig. Så jeg tar litt av gangen.

Lagde meg en liten bukett med lupiner i en pause. Vasket litt undertøy for hånd (gleder meg til jeg får skaffet meg vaskemaskin – og håper det skjer før jeg må vaske bukser, genser – og ikke minst sengetøy!). Begynte å fjerne litt forvokst grass og brennesle rundt en ripsbusk – det vil ta tid!! Det er litt søppel rundt omkring så samlet litt av det i en pose, og så har jeg begynt å hakke løs grasset i den ene pallekarmen som er her. Der virker det ikke til å grodd noe annet enn grass, søppel og maur, så det er tungt å få opp grasset (fant en gammel hagehanske – høyre hånd – lurer veldig på hvor den venstre tok veien?).

Så jeg kan vel si at pallekarmen blir mitt første “store” lille prosjekt ute. For om jeg har en pallekarm med litt jord i, så kan jeg starte å gro ting som ikke tar så lang tid. Tanken så langt er bladsalat, neper, reddiker og ringblomst. Før jeg kommer så langt som å så frø, må jeg uansett få bort grasset først…

Dessuten må jeg bestemme meg for et sted hvor jeg kan lage kompostbinger….

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg