Forsikringer og regninger…

Er det noe jeg har tenkt på lenge er det å sjekke forsikringene mine. Nytten av å ha forsikringer håper jeg aldri kommer – det betyr jo at noe har gått galt ett eller annet sted på ett eller annet vis. Så jeg vil gjerne aldri måtte benytte meg av forsikringene mine…

Likevel ser jeg fornuften i å ha forsikringer (og når en har bil er det ikke noe valg i forhold til den i alle fall). Jeg føler at det å ha forsikringer er å betale for en trygghet jeg håper jeg aldri trenger som sagt.

På den annen side – jeg ser ingen grunn til å betale mer enn jeg må i forsikringer. Å sjekke forsikringene og se hvor mye jeg får for det jeg betaler er noe jeg har tenkt på lenge – et par år eller noe om jeg ikke husker feil…

Kan vel si at det var på tide at jeg faktisk gjorde noe. Så nå er det gjort. Jeg har sjekket forsikringene mine og resultatet var at jeg bytter forsikringsselskap. Heldigvis er det en forholdsvis enkel ting å gjøre, men det er å starte som har vært utfordringen.

Nå er det altså gjort og de nye forsikringene blir satt igang med sine regninger. Skulle gjerne hatt færre regninger totalt sett, men å betale forsikringer vil jeg alltid gjøre.

Jeg håper du har de forsikringene som er lurt for deg å ha – og så håper jeg du aldri behøver å bruke de!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg