Forberedelse til storinnrykk

Storinnrykket er vel kanskje mer kjent som skolestart.

Jeg studerer ikke om dagen (selv om det er mye jeg har lyst til å lære), men siden jeg jobber på en skole er det nå det starter. Vi forbereder oss til elevene starter neste uke.

Denne uken klargjør vi resten av lærebøkene elevene får låne. 1.klassingene kommer klassevis for å hente bøker, mens 2. og 3. klassinger kommer litt mer ulikt.

Noen elever liker å plukke med seg eksemplarer som ser fine ut, mens andre ikke er så nøye på det. Bøkene blir jo (forhåpentligvis) brukt i løpet av skoleåret, men de skal jo leveres tilbake i grei stand.

En annen ting som er nytt av skoleåret, er noe jeg håper ikke elevene får merke mest til.

Skolen jeg jobber på ligger i Vestfold fylke og siden det er fylkessammenslåing med Telemark ved nyttår er det ting som skal endres. Skoleåret er lagt opp på en slik måte at når ting skal samkjøres er det ofte lurt å ta det i større pauser. Nye datasystemer skal være på plass og kjøres inn samtidig med skolestarten. Dette blir spennende, men satser på at folka som jobber med dette har ting på stell så det blir minst mulige utfordringer.

Så det blir starten på skoleåret 2019/2020.

Studerer du? eller har du andre ting som gjør at du må forholde deg til skolestart?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg