Forberedelse til kjølige dager…

Selv om det fremdeles er godt å varmt ute, så vet vi alle at vinteren kommer. Riktignok blir det først høst, men den kan også være kald. Med tanke på hvor dyr strømmen er om dagen kan det være viktig for mange å ha alternativer når kulden begynner å sige innover. For mange av oss er det god hjelp med å holde oss varme på føttene – da er det enklere at resten av kroppen også holder varmen lettere. Å sitte på sofaen under et pledd er jo fint det, men med en gang en beveger seg litt rundt…vel, en del bruker tøfler og innesko av ulike slag – jeg holder meg til hjemmestrikkede ullsokker.

I går vasket jeg noen av mine og hang de til tørk. De bruker alltid litt tid på å tørke etter at jeg har vasket de for hånd (vil jo ikke risikere at de krymper). Så derfor er det greit å gjøre det i god tid før jeg har behov for å bruke de. Om en dag eller to er de tørre nok til å ryddes bort i en skuff frem til jeg får bruk for de

Bruker du ullsokker, tøfler, sko eller ikke noe ekstra på føttene når kulden kommer?

2 kommentarer
    1. Hjemmestrikka sokker og tovede tøfler er et “må ha det, bare må ha det” her i huset. :)) Har faktisk ordnet meg ei kasse med tykt ullgarn som skal bli tøfler til min mann og meg sjøl nå til vinteren. Som du sier, med de strømprisene vi har nå for tiden, så kan det være lurt å ha noe varmt å ha på beina til høsten/vinteren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg