Føler meg litt fortapt

Å lete og lete etter noe som enkelte mener burde være greit nok å finne, men som jeg syns er vanskelig gjør at jeg noen ganger føler meg litt fortapt.

Jeg har lett lenge, så hvorfor finner jeg ikke? Hvorfor klarer jeg ikke å bestemme meg for noe?

Noen krav har jeg til et hus jeg kjøper, ja, for det er hus jeg ser etter. Det har jeg gjort lenge nå. Veldig lenge. Altfor lenge?

For tiden bor jeg på pikerommet hos mine foreldre. Kan ikke påstå at det er ideelt for å si det sånn. Jeg savner å ha tilgang til tingene mine, kunne gjøre som jeg ønsker når det passer meg, og ikke minst: være alene når jeg har behov for det. Spesielt det siste er viktig for en introvert som meg.

Så hvorfor kjøper jeg ikke bare noe? Vel, jeg har som sagt noen krav. Vedfyring, vindu på badet, nok plass både inne og ute, og i en prisklasse jeg faktisk har råd til. Det er vel de største, andre ting er mer ønsker (garasje, kjeller, noen naboer som ikke bor for nærme).

Følelsen av å være fortapt gjør at det er vanskelig å velge; jeg er redd for å velge feil, jeg er redd for å ikke få til det jeg ønsker, jeg er redd jeg vil mistrives. Å skulle lese så mange salgsoppgaver og tilstandsrapporter og fremdeles ikke få det fulle bildet før jeg er på visning og nok en gang bli skuffet – det har skjedd en del ganger etterhvert nå for å si det sånn…

Jo lenger jeg bor på pikerommet, jo mer føles det dessuten som om jeg gir opp fordi jeg ikke har energi til å lete mer – jeg er blitt skuffet så mange ganger og siden jeg bor med andre har jeg aldri nok tid alene til å hente meg inn igjen med energien heller. Skal ikke være så lett gitt.

Å leie noe sted er heller ikke lett når alt er så dyrt, så det stopper seg selv det også.

Hm, nå høres jeg veldig ut som jeg syns synd på meg selv her (og jeg gjør nok det litt), men jeg er også veldig heldig med at jeg faktisk kan kræsje på pikerommet. Er det “lov” til å synes synd på seg selv til tross for at jeg har flaks med noe?

Tips til å slutte å føle seg fortapt? og ikke minst: hvordan velge blant flere hus jeg ikke helt vil ha, men som er de eneste jeg har råd til?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg