Fletter og snø

Det snør ute i dag og har gjort det en god stund – noe sier meg at jeg burde sjekke om jeg må måke…

Her om dagen skrev jeg at jeg hadde lyst å lære å strikke fletter og noen ting er tydeligvis enklere enn andre ting. (Tommel er fremdeles vanskelig!) På nettsidene til Drops design har de mønster, men de har også små videoer med forklaringer til ulike ting i disse mønsterne. Det var sånn jeg endelig forstod tommel, og det er sånn jeg skjønte hvor enkelt det var å strikke flette.

Så jeg fant et garnnøste (garnet var Bambino ull – kalt nostalgisk av Vibbedille her om dagen) i en nydelig grønnfarge (som ikke ble like fin på bildet). Fant ikke noe mønster som var akkurat sånn jeg ønsket, så jeg bare strikket i vei til det så ut sånn jeg ville det skulle være.

Superenkelt! Det vanskeligste var når jeg skulle hente opp maskene til tommelen… Har jeg tatt inspirasjon fra mange andre mønster? Ja, men jeg vil like vel påstå at akkurat denne varianten er min 🙂

Hva syns du om mine nye pulsvarmere?

Takk for at du leser!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg