Flerfarget eller ensfarget?

Noen ganger er det ikke nok garn av en farge til å strikke et par sokker, så da blir det “to-i-en” variant. Dessuten, når jeg har på sokkene er det stort sett bare føttene som syns – ikke skaftet (så kanskje jeg burde hatt det omvendt – sort skaft med lilla føtter?).

Føttene tar litt mer garn (tror jeg) og jeg hadde rett over to nøster med sort, men bare ett nøste med flerfarget lilla. Så derfor ble sokkene som de ble. Hadde jeg behov for flere hjemmestrikkede ullsokker? Nei. I skuffen med ferdiglagde ting lå det allerede fem par sokker (og en del andre ting)…men jeg har innsett at jeg liker å strikke helt enkle ullsokker, så det er det jeg gjør. (om noen vil kjøpe noen er det bare å si ifra – de som er klare er omtrent i størrelsen 38/39)

Har faktisk lagd noe julepynt også – heklede hjerter og stjerner og en juleløper. Andre heklede ting i skuffen: grytekluter og små brikker. Andre strikkede ting i skuffen: pulsvarmere – et enkelt par uten tomler, og to par med fletter og tomler.

Lurer på hva mitt neste strikke- eller heklearbeid vil være?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg