Filler’n!

Å strikke kluter er (tydeligvis) en genial måte å bruke opp enslige bomullsnøster på. At jeg kom over en bok med ulike mønster jeg har lyst til å teste ut gjorde det hele på mange måter enda enklere. Bortsett fra at noen av de enslige nøstene ikke har magebånd så jeg vet ikke hva slags garn det er (men jeg tror det er bomull…). En annen utfordring med de enslige nøstene er at jeg ikke vet om det er brukt noe av de eller ikke – og heller ikke hvor mye det eventuelt er brukt (jeg trenger en digital kjøkkenvekt så jeg i det minste kan sjekke hvor mange gram det er for det ville gitt en god indikasjon…).

På det ene garnet gikk det bra, på det neste garnet gikk det bare akkurat, men på det tredje garnet – vel… det gikk ikke…filler’n!

Da blir det nok ikke en lys, sjøgrønn klut, men kanskje jeg kan hekle en kaffeserviett av garnet – jeg tror det vil være nok til det.

2 kommentarer
    1. Hva med å hekle deg sånne små brikker som du kan ha under glass eller kaffekoppen? Det pleier jeg å lage av disse restene/små nøstene. Kan jo bli fine julegaver av sånt! :))

      1. Oh, sånne brikker har jeg heklet før. Innså at det kommer veldig ann på garnet om de blir bra eller ikke – de må jo være flate nok til å ikke la koppen stå på vippen… Har vurdert å hekle eller strikke små pads som kan brukes til sminkefjerning – jeg har lagd noen til meg selv og syns de er ganske geniale 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg