Feriepenger!

Feriepengene kom på lønningen jeg fikk nå i juni. Siden jeg gikk på AAP i fjor var jeg veldig usikker på hva jeg ville få. AAP får en tross alt ikke feriepenger av, men siden jeg jobbet noe regnet jeg med en liten sum inn på konto. Jeg hadde rett, summen var ikke så stor som vanlige feriepenger ville vært om jeg hadde jobbet fullt. Heldigvis hadde jeg litt i bakhånd, så jeg kommer ikke til å lide noen nød.

Nå om dagen er det populært å reise på ferie – betalt i dyre dommer (og enda litt til fordi bensinpriser har økt) for å kunne dra avgårde for å gjøre noe annet. Det er mange år siden jeg har vært på noe stor ferietur og jeg savner det heller ikke. Jeg nyter ferien med å vandre rundt i skogen, ta livet med ro og holde på i hagen – noe som i år er veldig praktisk da det ikke var ekstra feriepenger å reise på tur for.

For mange år siden hadde jeg en liten liste over steder jeg ønsket å dra på ferietur, men den har blitt mindre og mindre. Misforstå meg rett, noen steder har jeg fremdeles litt lyst til å se, men om det aldri skjer er det helt greit. Da sparer jeg heller penger så godt jeg kan så jeg kan kjøpe småbruk (ja, jeg fikk lurt inn det store målet mitt her også) – det drømmer jeg mer om enn ferieturer.

Har du fått feriepenger og har du store planer for de pengene?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg