Feriepenger og NAV

Personlig økonomi er – etter min mening – et interessant tema, og det dukker stadig opp nye ting jeg ikke vet om. Hadde jeg lett litt etter informasjon ville jeg nok funnet det, men det er vanskelig å lete etter informasjon jeg ikke vet om.

Jeg er vant til å jobbe og å få feriepenger om sommeren – noe som gjør at jeg vanligvis får utbetalinger også i juli. Så var det dette med NAV – et system jeg (heldigvis) ikke kjenner så godt til. (riktignok er jeg i ferd med å bli noe bedre kjent med det nå om dagen, men det vil endre seg så jeg igjen vil slippe å forholde meg til det)

Noen skjemaer (les: Meldekort) er uvante for meg og selv om det følger med forklaringer, er jeg likevel alltid litt usikker på om jeg har klart å gjøre det riktig. Nå om dagen er det fordi jeg har en jobb, men jeg jobber mindre enn vanlig og dessuten har ferie. Alt dette gjør at jeg får litt mindre penger, og i juli ble det ingen penger fra NAV…

Heldigvis for meg går det likevel greit. Jeg bruker aldri opp hele lønnen min fordi jeg “må” ha noe i bakhånd i tilfelle det skjer noe – og det har det jo gjort. For de som ikke har ekstra, eller mulighet til å spare opp til ekstra, må dette være veldig vanskelig og jeg er alltid imponert av hva folk likevel får til.

Innser også at dette helt sikkert vil påvirke hvordan feriepenger blir til neste år også. Akkurat hvordan finner jeg ut av når vi kommer så langt.

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg