Hvorfor jeg ikke skifter dekk selv…

Frem til i fjor høst har jeg skiftet dekk på bilen selv (nesten i alle fall; alltid med assistanse av min far). Da gikk jeg nemlig til det skrittet å betale noen andre for å gjøre det for meg. Det føltes ganske merkelig. Lenge har jeg tenkt: hvorfor betale noen for å skifte dekk når jeg like godt kan gjøre det selv?

Tankegangen endre seg litt. For to år siden knakk min far en bolt når vi byttet dekk – den satt litt godt fast og ting skjer når en må ta i litt… Gangen etter ville jeg gjøre tilnærmet alt selv fordi det ble litt mye styr for å få ut en knekt bolt (og jeg likte ikke følelsen av å kjøre med et dekk hvor bare tre av fire bolter ble brukt). Faren min stod og kun var konsulent – og tror du ikke at jeg (!!!!) klarte å knekke en bolt… Selv om jeg ble fortvilet hadde jeg også full forståelse for at min far begynte å le 😂

Da fant jeg ut at jeg ikke ville risikere det enda en gang (kunne jo fått min mor til også å knekke en bolt så vi alle hadde prøvd…). Så fra i fjor høst bestemte jeg meg for at å betale noen for å skifte mellom sommer- og vinterdekk på bilen er helt greit. Det koster ikke SÅ mye, så den kostnaden blir uansett mindre enn frustrasjonen ved å knekke en bolt…

Har du skiftet dekk på bilen (om du har bil) – og gjør du det selv eller betaler du noen for å gjøre det?

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg