Ferdig med lånet!

Dette er en gledens dag for meg.

Jeg jobbet ikke mest og hardest med det de første årene fordi da var jeg mest opptatt av hvordan få det til å gå rundt når jeg nettopp hadde kjøpt meg rekkehus.

Hvor mange ganger siden jeg kjøpte hus for over seks år jeg tenker at jeg er utrolig heldig som hadde foreldre som kunne hjelpe meg vet jeg ikke, men det er ingen tvil om at jeg er dem evig takknemlig. De hadde mulighet til å låne meg penger for at jeg skulle nå drømmen om å kjøpe eget bosted.

I starten betalte jeg bare renter til dem, men etterhvert begynte jeg å betale på selve lånebeløpet. Noen vil kanskje tenke at det er rart jeg betalte renter til mine foreldre for et privatlån, men sånn var reglene. Reglene er ikke sånn lenger så vidt jeg vet, og det er det sikkert noen som er fornøyd med.

Uansett, i dag gikk siste betalingen på privatlånet. Så nå har jeg kun et studielån til Lånekassen og et boliglån til banken igjen å kvitte meg med.

En annen grunn til at dette er en gledes dag er fordi siden jeg nå har betalt tilbake lånet til mine foreldre, så frigjør det penger hver måned som jeg kan bruke til å betale ned ekstra på boliglånet. Litt sånn snøballeffekt der 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg