Ferdig!

Når puslespillet har 3.000 brikker (eller, egentlig er det 3.168 brikker, men runde tall ser ofte bedre ut?) – tar det tid å få lagt det ferdig. Rett over en måned har jeg brukt på dette puslespillet: Zodiac av Ravensburger. Hadde jeg jobbet ville jeg brukt mye lenger tid…

Som vanlig er det god kvalitet på puslespillet – det pleier å være det på puslespill fra Ravensburger. Brikkene holder godt sammen om du må flytte større seksjoner, men en ulempe med dette er “false fits”. Passformen på alle brikkene gjør det enkelt å vite om de hører hjemme der en legger de med med ett unntak: puslespillet er tydlig delt i to før de ble lagt i samme form for å stikke ut (? jeg vet ikke hvordan de egentlig deler det opp…) brikkene. Noe som gjør at i øverste høyre hjørne har brikkene akkurat samme passform som motsatte side – nederst i venstre hjørne. Det skapte store utfordringer med kanten – og hjørnene. (for øverst i venstre hjørne var jo også likt nederst i høyre hjørne)

Bortsett fra den irritasjonen likte jeg bildet veldig godt. Det hadde etter min mening en passe vanskelighetsgrad i forhold til størrelsen. Så jeg er veldig fornøyd med dette kjøpet. Innser at neste gang jeg legger det så vil jeg ikke begynne med kanten som vanlig, men heller spesifikke deler av bildet. Så får heller alle kantbrikkene som kan passe to steder og er veldig vanskelig å skille fra hverandre fordi alle er sorte heller bli lagt til slutt.

10 kommentarer
    1. Kult bilde!! Akkurat den biten med å legge samme puslespill flere ganger blir aldri min hjerne og fatte. Jeg irriterer meg faktisk over ting man MÅ gjøre om og om igjen. Jeg tar meg i å tenke, hvor stor del av livet mitt har jeg brukt opp på å vaske klær om og om igjen? Du liker tydeligvis å legge samme spill om og om igjen, andre liker å vaske klær. Jeg sitter her på sofaen og grubler på hva NYTT skal jeg finne på, haha.. 😜😂🐰

      1. Å gjenta en del ting forstår jeg irritasjonen over (oppvask, husvask…generelt vasking?), men puslespill liker jeg å legge flere ganger. Jeg tror det er fordi det starter som fullt kaos, men i løpet av puslingen blir det system, orden og en perfekt avslutning. Følelsen av å fullføre gir meg alltid en god følelse 🙂 (og puslespill er for dyrt til å kun legge nye puslespill hele tiden – og plassmangel ved lagring ville også blitt en utfordring…)

          1. Absolutt en god måte å gjøre det på – da blir det ikke noe stress med lagring av esker som tar plass – og en får kunst på veggen 🙂

    2. Wow, det ble kjempefint. <3 Her har du sannelig hatt litt av en jobb. Men så er det jo gøy med puslespill da, så det er vel mest snakk om hygge å ikke så mye jobb, tenker jeg.:))

        1. Hvor stort er dette puslespillet? Hadde vært fint å vite de eksakte målene på det da jeg godt kunne tenke meg det selv. <3

    3. Kjempeflott, er så gøy å pusle 🙂 Jeg pusler også, det gir ro til et til tider veldig aktivt hode. Når mine er ferdig limes de på plate, så lager jeg ramme, beiser den i ønsket farge, og så får de plass på en vegg, enten hos meg, eller hos noen andre. Jeg pusler ikke så store som dette du har puslet, holder meg mest til 1000 brikker. Kjempefin hobby 🙂

      1. Elsker en sånn hobby som gjør at en kan tenke på akkurat det en vil, men også få hodet til å slappe av og bare synke inn i det en gjør (både pusling og håndarbeid er sånne hobbyer for meg). Jeg har flest puslespill med 1.000 brikker, men liker også litt variasjon i størrelse noen ganger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg