Et usikkert prosjekt

Møbler selger bedre på Finn enn på Facebook for min del: ingen møbler solgt via Facebook, men tre ulike annonser på Finn har fått salg. Jeg har mange flere møbler å selge for å si det sånn. Akkurat nå føles det litt som et usikkert prosjekt.

Usikre prosjekter er slitsomme. Mentalt slitsomt i alle fall etter min mening. Møbler skal selges. Andre ting skal selges (for eksempel et par rollerblades, noen klær og et snowboard som ikke har vært brukt på over 15 år…).

Det mest slitsomme, usikre prosjektet er for tiden husvære. Jeg leter og leter, men finner ikke det jeg ønsker eller har behov for av hus til salgs. Tross alt er det mange kriterier som må møtes. Noen kriterier er selvfølgelig viktigere enn andre: pris (jeg må kunne ha råd til det) – og det er vel faktisk der jeg har mest utfordringer…

Som enslig og for øyeblikket uten jobb (ser ingen grunn til å skaffe meg jobb ett sted om jeg havner et helt annet sted?) er mulighetene for å låne penger i banken noe begrenset. Helt naturlig – bank er tross alt en type bedrift som skal tjene penger – de driver ikke med veldedighet. Bare litt kjipt for meg akkurat nå, siden det vanskeliggjør mitt usikre prosjekt med å finne bosted.

Å sitte i timesvis (ja, det tar lang tid å se gjennom salgsoppgaver med tilstandsrapporter) å lete etter hus for å innse at jeg ikke vil ha råd til det huset heller….det tar på mentalt. Avslag etter avslag etter avslag etter … ja, du skjønner hvor jeg vil? Gjør et slikt usikkert prosjekt til stadig nye nedturer.

Heldigvis er middagen straks klar – så det finnes lyspunkter i hverdagen! Laks, kokte grønnsaker og fløtegratinerte poteter – det ser kanskje ikke mest fancy ut, men gud så godt det er 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg