Et tryggere hjem

Jeg bor i et borettslag og der har vi brannvernrunde en gang i året. Da blir batterier i røykvarslere byttet, brannslukningsapparatet sjekket og småting som kan være lurt å bli påminnet (ikke lad mobilen i senga for eksempel…) blir sagt høyt. I dag var den dagen i året. Så nå satser jeg på at hjemmet mitt er trygt når det gjelder de tingene i nok et år.

Tross alt er dette små, enkle ting som kan gjøre et hjem tryggere – og det er sagt at de fleste ulykker skjer i hjemmet… Har du sjekket hvordan ståa på disse tingene er i ditt hjem i det siste?

Ellers har det blitt lite blogging på meg i det siste. Når det føles som om kroppen er som et bilbatteri som er gått tom for strøm og jeg har feil startkabler – så blir ting litt tungt noen ganger. Å leve med “minus-energi” tapper meg for energien jeg ikke engang har i utgangspunktet. Heldigvis er jeg en (realistisk) optimist, så jeg regner med at på et eller annet vis vil det ordne seg – jeg bare håper det skjer snart… Enn så lenge er det mye strikking på sofaen, men heldigvis er det noe jeg koser meg med så ingenting er så galt at det ikke er godt for noe 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg