Et lys i mørket

En bok, en tekopp, et stearinlys

En sofa, et pledd, et jeg

Når regnet høljer ute

i mørket – der er ikke jeg

Høsten er tiden for te og stearinlys – i alle fall etter min mening. Skjønt, årstiden for te er alle årstidene. Stearinlys – gjerne hele vinterhalvåret (ser sjeldent poenget med stearinlys midt på sommer når det er lyst ute) – det er noe eget med det å se flammen på stearinlyset (syns jeg i alle fall). Hva jeg skal velge av bok og strikking derimot – det er noen ganger litt vanskeligere. Nå om dagen har jeg bare lyst til å strikke hele tiden, men jeg skal på lesesirkel neste fredag og da ville det jo vært lurt om jeg hadde rukket å lese ferdig boka først… (boka er The book thief av Markus Zusak forresten – har du lest den?)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg