Et lite mirakel?

De fleste av paprikaplantene mine er ferdig for sesongen (de har definitivt vart lenger enn jeg forventet). Så jeg har klipt de ned for å minske størrelsen når de går i søpla. Den ene jeg har klipt ned står i samme potte som den siste som snart er klar med sine tre spisspaprika, så den har jeg jo fortsatt å vanne siden ikke alt var ferdig ennå. Så i går fikk jeg en liten overraskelse. Den ene jeg planten jeg har klipt ned har startet litt på nytt fra bunnen av? Et lite mirakel etter min mening.

Nå tror jeg riktignok ikke det vil bli noe av den fordi det er for lite dagslys til å kunne bli noe stort av den, men likevel – at den er så ivrig etter å leve at den starter fra bunn når jeg klipper den ned hadde jeg ikke forventet. Andre paprikaplanter jeg har klipt ned har ikke gjort det, men de har jeg heller ikke fortsatt å vanne – så kanskje det er det som er trikset?

Så nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre når jeg spiser opp de siste paprikaene på planten i den potten – fortsetter jeg å ta vare på den; vanne og se hva som skjer med det lille mirakelet? Hva ville du gjort?

2 kommentarer
    1. Jeg har plukket de siste paprikaene på planta mi. Jeg fikk nye paprikaer på en plante året etter en gang, og da fikk jeg høre et sted at plantene er 2-årige.
      Så min plante skal få stå over vinteren og få vann når den trenger det. Så blir det spennende å se om det samme skjer neste år igjen. Jeg kommer uansett til å så noen frø på nytt. Men nå skal jeg prøve å gjøre det allerede i Januar/Februar. Da blir det muligens høsting før plantene må tas inn.
      Det er gøy med planter 😊
      Lykke til 👍

      1. Aha, så en paprika kan leve lenger enn ett år om forholdene tillater det (godt å få bekreftet noe jeg har hatt en anelse om!) 🙂
        Alltid kjekt å så mer frø (så lenge en har plass selvfølgelig) – du vet aldri hva som skjer – kanskje alle spirer og gror og gir masse glede og mat 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg