Et innbringende besøk

Jeg besøkte mine foreldre i går – det lønte seg – både på den ene og den andre måten… Det var god middag og mange timer med skravling. Litt kunnskapsoverføring – det er tross alt mye jeg ikke har lært enda, men som mine foreldre vet og kan. Rydding er i tiden om dagen og min mor vurderte å kvitte seg med noen kakefat, så da fikk jeg ett av dem (egentlig fikk jeg velge mellom flere ulike og så valgte jeg ett – og vurderer fortsatt to andre).

Dessuten fikk jeg med meg en stor blomsterpotte og skål så da har jeg nesten nok planteplass til det meste av det jeg har forkultivert inne. I denne potten vil jeg tro det blir paprika når de blir klare til å flytte ut (det må bare bli litt varmere ute om natten først). Mine foreldre har dessuten flere ting i hagen sin som jeg ikke har – blant annet rabarbra. Så jeg fikk med en bunke stilker så nå kan jeg lage suppe. Tror rabarbrasuppe er den enkleste suppen å lage. Skrell rabarbraen, kutt i biter, ha alt i en kjele og kok opp med en passende mengde sukker. Mengden sukker kommer ann på hvor modne rabarbraen er, så der er det bare å smake til. Det er det eneste som trengs og det passer perfekt som litt ekstra når en har lyst på noe godt uten å måtte gjøre så mye. I alle fall sånn jeg gjør det fordi jeg har det i passende bokser og setter de i fryseren. De tar forholdsvis kort tid å varme opp direkte fra frossen tilstand, så jeg er veldig glad for å ha litt.

2 kommentarer
    1. Rabarbrasuppe er jo bare såååå nydelig. Har du prøvd den kald (på en varm sommerdag) med et lett dryss kanel på toppen?? Nam,nam!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg