Et godt førsteinntrykk?

Hvorfor er det så viktig å gjøre et godt førsteinntrykk? For å få folk til å like oss – eller er det kun for å få en sjanse til?

Jeg mener, stort sett ellers syns jeg at jeg hører det er viktig at folk liker oss for den vi er. Så om en person gir et fantastisk førsteinntrykk, men det ikke egentlig stemmer – ville du ikke følt deg litt lurt? Bare som et eksempel: du kjøper et bord som er i en farge du elsker, men etter en stund finner du ut at det er malt og originalfargen er en annen farge du ikke liker. Så hva gjør du med bordet når det ikke samsvarer med førsteinntrykket? Du kan jo selvfølgelig prøve å male over det igjen, men malingen vil ikke holde og originalfargen vil alltid dukke opp igjen. Jeg vet at jeg ville følt meg lurt.

Så å gi et godt førsteinntrykk – hva legger du i det? Tror du at folk gjør seg til for å gi et godt førsteinntrykk – til det punkt hvor det er såpass forfinet, polert og foredlet at de aldri vil helt klare å leve opp til det i lengden?

Hva jeg gjør selv blir jeg faktisk litt usikker på når jeg tenker meg om. Jeg tror jeg er ganske lik meg selv, men hvordan andre oppfatter meg er det vanskelig for meg å vurdere. For så vidt vanskelig å vurdere uansett om det er snakk om førsteinntrykk eller hundre-og noe-inntrykk…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg