Er håpet dødt?

Lenge har jeg vært på utkikk etter hus å kjøpe (eller, aller helst vil jeg ha et lite småbruk med plass til stor kjøkkenhage og noen dyr). Å finne det jeg vil ha – som jeg også har råd til – er derimot ikke så enkelt.

Jeg har nevnt det flere ganger tidligere, og selv om jeg leter begynner jeg noen ganger å lure på om håpet om å finne noe er dødt.

Selv syns jeg ikke at jeg er kravstor, men noe av utfordringen er pris. Det handler om penger. Hvor mye jeg som enslig kan få i lån; hvor mye egenkapital jeg har i nåværende hus; og hvor mye fri kapital jeg har.

Å tenke at jeg fortjener at banken låner meg masse penger så jeg får det jeg vil ha er ikke realistisk – banker leker ikke butikk – de skal drifte på en måte som gjør at de har profitt. Dessuten har jeg ikke lyst til å ha masse lån (ei heller har jeg mulighet til det for øyeblikket).

Er drømmen død? Er håpet dødt? Jeg håper ikke det, men negativiteten siger noen ganger inn fordi det tar lang tid og jeg ikke trives best der jeg bor (en meg-greie – rekkehus passer ikke best for introverten meg som helst vil ha naboer langt nok unna til at jeg ikke engang kan rope til dem…).

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg