Oppdatering studielånet januar 2022

Nytt år, ny betaling på studielånet. Pussig det der, det skjer hver måned…

En stund nå har jeg “samlet” penger så jeg kunne betale masse ekstra på studielånet i januar. Jeg har tidligere sagt at jeg føler å betale på studielånet er å betale på “gammal morro”. Så selv om det sies at studielånet er et av de beste lånene å ha, er det fremdeles et lån som en må betale tilbake. Så hvor mye mindre er terminbeløpet blitt? Tross alt klarte jeg å få terminbeløpet under kr 1.000 i desember, men så skal jeg betale på studielånet frem til mai 2031… Hvorfor er jeg så opptatt av å få et lavere terminbeløp? Enkelt: jo lavere terminbeløpet er, jo mer penger “frigjør” jeg hver måned.

Sjekk det nye terminbeløpet! “Bare” 896 kroner per måned. Jeg klarte å frigi nesten en hundrelapp! Det høres kanskje ikke så mye ut, men dette er tross alt et lån jeg skal betale inn på i over ni år til… en hundrelapp hver måned i over ni år – det er over 11.000 kroner! Om jeg er heldig går ikke renta mer opp heller enn at det holder seg under kroner 900 hver måned. På den annen side er det vel beregnet at rentene skal oppover, så om jeg betaler litt ekstra på studielånet neste måned kan det være jeg klarer å holde meg under det nye runde tallet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg