Endelig litt shopping!

– sier jeg som ikke er så glad i å handle. Bortsett fra gøye ting selvfølgelig. Sånn som nå: jeg “måtte” ha noen nye frø. Godt mulig jeg kunne klart meg med det jeg har – som jeg ikke har plass til å så engang, men det var ting jeg ikke hadde frø til. Gulrøtter og basilikum var målet; jeg spiser mye gulrøtter og har dessuten funnet ut at basilikum passer perfekt på fisk.

“Dessverre” klarte jeg ikke helt å styre meg, så det ble med noen flere frøposer hjem. På den positive siden: det var 5 for 4 – det vil si at jeg kunne velge meg fem pakker, betale for fire av dem og få den billigste gratis. Jeg kunne jo ikke la den sjansen gå fra meg kunne jeg?

Jeg ønsket meg litt mer blomster (som om jeg ikke har frø nok…) så da ble det både kornblomst og kamille. Kamille har jeg to mål med: variasjon av blomster, men også prøve å tørke og lage te av den – det har jeg ikke gjort før så det blir spennende. Spinat er ikke noe jeg spiser mest av, men fordelen med å så den typen ting selv er at jeg velger hvor mye jeg sår. En annen fordel med spinat er at den kan tilberedes på mange ulike måter (rå, stekt, gratinert og smørdampet); i tillegg til å inneholde mye som er godt for kroppen (jern, betakaroten, vitamin c og kalium). Jeg kunne sikkert valgt andre spiselige ting, men jeg tror ikke spinaten tar mest plass (noe som er bra for jeg har ikke mest plass å boltre meg på i kjøkkenhagen) – dessuten skal den bare ta 60 dager før den er klar!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg