Endelig litt regn!

Vanligvis er ikke jeg den som tenker mest over været, bortsett fra å være fornøyd med at det er sol om jeg skal ut og gå tur. I dag regner det, men utover dagen vil det bli opphold og da blir det kanskje en gåtur på meg. Så hvorfor er jeg fornøyd med at det endelig er litt regn i dag?

Enkelt, det er lenge siden, men mest fordi jeg på tirsdag sådde frø ute i plantekassen min. Så lenge naturen vanner så slipper jeg å tenke på om de har fuktig nok jord. Noen planter passer best for varmt vær – sånn som tomater og paprika, men det er også mye som er vel så fornøyd med at det ikke er for varmt. Så vidt jeg vet er det jeg har sådd noe kuldetolerant, men jeg håper likevel ikke det blir mer frost. Skjønt, så vidt jeg klarer å finne ut er siste forventede frostnatt i område jeg bor rundt 24. april…

Når jeg sjekker Pent.no viser den ingen frost fremover så jeg tok en sjanse. Om det blir noe av vil det først komme opp reddiker og salat som tar omtrent en måned før de er klare. Spinaten skal ta omtrent 60 dager og rødbetene omtrent 90. Det er riktignok en ting jeg lurer på. Når skal disse dagene regnes fra? Fra frøene er sådd i jorden eller fra de spirer? Jeg vil vel kanskje tro det er det siste, så jeg kommer til å sjekke hver dag for å se når noe stikker hodet opp av jorda.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg