Endelig litt farge

Ildtoppene mine, som kun har vært grønne i omtrent ett år (tror jeg i alle fall), har endelig startet litt. Det er færre knopper enn vanlig – hvorfor aner jeg ikke (har du noen gode forslag til hvorfor?). Så nå blir det farge på noen av de grønne plantene mine. At jeg har blomstrende planter er sjeldent; av en eller annen grunn sliter jeg med å holde liv i blomster inne. Grønne planter inne og blomster og andre vekster ute – ikke noe problem.

Hva forskjellen er vet jeg ikke, men noe må det jo være? På den annen side så blir jeg ekstra fornøyd når noen av plantene mine inne faktisk blomstrer. Eller, ikke så glad når spraglen/coleussen blomstrer – den søpler så fælt med blomstene sine. Ildtopper derimot, holder blomstene lenge når de først kommer, er yndige og små og gir god farge der de er.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg