En uke kan bety mye

Nå som våren er her, og det begynner å bli varmere ute – så kan en uke bety mye. I alle fall når det kommer til plantevekst.

I dag tok jeg dette bildet. Riktignok er det ikke mye som har spirt i plantekassen min, men det har nok å gjøre med at jeg sådde lenge før siste frost… Spinaten har startet godt på dette bildet (sammen med alle de søte små “ugressene”).

Dette bildet tok jeg for bare en uke siden, og det er mye som har skjedd i løpet av den siste uken.

Hvor lang tid det vil ta før spinaten er kommet så langt at jeg faktisk kan spise den, aner jeg ikke. Det blir interessant å følge med på. Jeg liker å vite hvor lang tid det tar før ting spirer (selv om jeg sjekker hver eneste dag – flere ganger om dagen – med en gang jeg har sådd frø i jorda), og hvor lang tid det tar før spiselige ting kan høstes og spises.

Kanskje også gjerne hvor lenge vekstene produserer spiselige ting… Kan jo være greit å vite hvor lang tid det tar før veksten må ryddes vekk igjen og nye ting kan sås. Et poeng (for min del i alle fall) er å kunne gro flest mulig spiselige ting for å kunne produsere mest mulig mat.

Jeg vet jeg trenger et sted jeg faktisk kan produsere mat, en plantekasse blir for lite. Den står så den får litt morgensol og så står den i skyggen mesteparten av dagen. Med andre ord ikke den mest ideelle plasseringen, men sånn er livet akkurat nå.

Så jeg fortsetter å krysse fingrene for at livet skal endre seg litt (les: finne hus 🏚️ å kjøpe så jeg kan flytte…)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg