En start, to starter…

Det er viktig å teste ut nye ting og finne ut hva som passer best. Skjønt, hva som passer best er noen ganger litt vanskelig å vite når det er nye ting på gang.

I forigårs startet jeg noe nytt (som vanlig). I mønsteret stod det at jeg trang “middels tykt bomullsgarn” så jeg fant noe jeg tenkte kunne passe. Riktignok var anbefalt pinnestørrelse 3mm, men jeg krysset fingrene og håpet. Starten ble veldig ulik sånn bildet ser ut i mønsteret.

Så jeg tok en sjanse og byttet til tynnere garn fordi det tykke ble ferdig kompakt. Annet garn, samme nål – denne gangen ble det i det minste litt løsere og en bedre følelse, men jeg føler fremdeles at resultatet så langt er mye mindre i størrelse enn jeg forventet.

Dessuten har jeg litt ufordringer med mønsteret med hvordan jeg skal få riktige kanter når jeg kommer til neste runde…Så dette prosjektet vil dermed ta lenger tid enn jeg tenkte. Sånn er det noen ganger med håndarbeid.

Vi prøver og tester og gjør feil (og riktig) og rekker opp og prøver igjen. Heldigvis står det ikke om liv, men om å klare å forstå et mønster i en bok fra 1981….Det er ofte mer forklaring i dagens mønster enn det var når boken først ble skrevet i 1977…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg