En solfylt dag

Det er høst – jeg kjenner det på lufta. Selv om det er sol i dag fra en ganske så skyfri himmel, så er det et kaldt drag i lufta. Vinden gjorde at jeg var glad jeg hadde tatt på meg en tynn jakke når jeg gikk tur.

Sånn går dagene. En liten gåtur i ny og ne. Leting etter hus (skal på visning snart – kryss fingrene for meg?). Deltidsstudier (økologisk landbruk – veldig interessant, men også mye nytt å lære). Tilvenningen med å bo hos mine foreldre (som sagt – kryss fingrene for at jeg får kjøpt meg hus snart så jeg kan flytte).

Dessuten – jobbsøking.. Det er ikke alle dager det er like enkelt å finne en jobb å søke på. NAV forlanger at jeg skal søke fem jobber i uka. Greit nok, men når stillingsutlysningene enten etterspør utdanning jeg ikke har, fysikk jeg ikke har (styrke er ikke min sterke side) eller de er i helse- og omsorgssektoren – føles det tidvis noe utfordrende. En annen utfordring når det gjelder jobbsøking føler jeg gjelder geografi – med tanke på at nåværende bolig kun er midlertidig og jeg ikke vet hvor jeg havner…vel, det er spennende tider fremover.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg