En lønnsom ide?

Er det noe jeg liker så er det penger – og puslespill – og hagearbeid – og planter – og håndarbeid – og…vel, jeg kunne fortsatt lenge på den listen. I dette tilfellet så var det en miks av puslespill og et ønske om mer penger (jeg samler så mye jeg kan for å kjøpe meg småbruk) som var utslaget for ideen som dukket opp. Bibliotek finnes mange steder rundt omkring og mange tenker at de er gratis (med mindre du leverer bøker og sånt for sent og dermed får purregebyr), men greia er at biblioteker ikke er gratis – de bare finansieres over skatteseddelen. Så vi eier alle litt av bibliotekene. Så når det gjelder bøker er vi dekket og trenger ikke bruke penger på det med mindre en ønsker å eie bøkene selv (jeg har mange…).

En annen utfordring er at ting tar plass. Puslespill for eksempel – litt avhengig av antall brikker – så tar boksene med puslespill stor plass. Dessuten koster puslespill litt – hvertfall de litt større. Hvem har plass til alle puslespillene en har lyst til å pusle (og økonomien til å kjøpe alle..)? Jeg har i alle fall ikke plass til de. Dermed har jeg faktisk kvittet meg med mange puslepill og bare beholdt de jeg vet jeg vil pusle igjen. Heldig som jeg er, har jeg foreldre som også legger et puslespill innimellom. Dermed har jeg noe å låne puslespill av.

Så til ideen: puslespillbibliotek. Om det ville vært lønnsomt tviler jeg litt på, men en del av meg tenker at det kunne vært en gøy ide å teste Selvfølgelig ville det vært noen utfordringer, men utfordringer er til for å løses. Jeg kunne hatt puslespill til låns – for en liten sum kan du låne puslespill og så levere tilbake når du har puslet det – da ville du sluppet å både kjøpe puslespill og å oppbevare det. Dessuten, det er ikke alle puslespill som er like gøy å legge flere ganger. På den måten kunne en dessuten få testet ut ulike merker for å finne det en liker for kvaliteten er ikke lik.

Mon tro om noen ville lånt puslespill fra et puslespillbibliotek? Jeg tror jeg ville vært villig til det…hva med deg?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg