En liste for helgen

Jeg elsker lister – og jeg er (innimellom) ganske god på å lage dem. Å gjennomføre listene – om det er en sånn type liste – det er mye vanskeligere. Akkurat hvorfor det er vanskelig aner jeg ikke, men jeg vet det er irriterende.

Så hva står på en liste for helgen? Vel, det vil jo variere med hvilken helg det er snakk om.

At det i dag er fredag føles som en passende dag å lage en liste for helgen med hva som kan være greit å få gjort. Så vil spenningen være stor på søndag kveld om det faktisk ble gjennomført…

– Fortsette å se etter hus – dette har vært litt opp og ned i det siste om jeg har gjort, men jeg har lyst til å gjøre en innsats.

– Vaske litt – dette skjer jo stadig vekk – en skulle tro en ville bli ferdig en gang, men neida, med en gang en har vasket ett område er det bare å fortsette på neste område og når alt til slutt er gjort er det egentlig bare å starte forfra igjen…

– Åpne utekranen igjen. Jeg har en vannkran ute som jeg stenger om høsten – siden jeg nå har sådd frø ute kan det være greit å åpne den kranen igjen så det vil bli lettere å vanne frøene som jeg håper vil spire og bli til grønnsaker og blomster.

– Bytte forsikringer. Dette er noe jeg har tenkt på i flere år…så om det faktisk skjer er stadig like usikkert. Poenget her er å få billigere forsikringer. Nå som jeg er arbeidsledig og får dagpenger – vel, ikke noe å bli rik av – heller fattig…Dagpengene dekker regningene og omtrent nesten halvparten av maten jeg vanligvis spiser i løpet av en måned – så her er det om å gjøre å finne billigere av alt…

– Strikke. Denne er enkel – jeg gjør det hver dag 🙂

– Skrive bloggposter. Jeg liker å skrive og ta bilder så dette er kos for meg å holde på med – sånn det burde være med hobbyer.

– Lage videoer til YouTubekanalen min. Filming, redigere og bli bedre til begge tingene blir på samme måte som bloggingen – kos fordi det er hobby (og litt læring samtidig).

– Være ute i sola – så lenge den er her (så vidt jeg kan skjønne kommer snart gråværet tilbake med kjølig luft og regn så her er det bare å nyte sola mens den er her).

Av alle tingene på denne listen for helgen er det forsikringene som vil være det mest utfordrende å få gjennomført, men det er også en av de viktigste tingene – livet er ikke lett gitt.

Uansett, nå begynner snart helgen så jeg håper du har en herlig fredag hvor enn du er og hva enn du gjør!

2 kommentarer
    1. Det er lurt å ta en gjennomgang av utgiftene man har og det er gjerne litt å spare på å bytte forsikring.🤗
      Høres ut som du har en realistisk plan for det du ønsker å gjøre i helga.
      Lister er lurt.👌🏻🤗
      Nyt fredagskvelden!🤩🌱🌸

      1. Ja, både forsikringer og andre eventuelle faste utgifter burde gjennomgås minst en gang i året 🙂
        Fredagskvelden var herlig – en kveld med strikketøyet kan aldri bli feil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg