En blomstrende følelse

Hagen har begynt å komme med blomster – noen større og noen mindre, men alle herlige på sitt vis.

Stemorsblomster jeg har sådd fra frø jeg samlet i fjor. De så veldig små og puslete ut i starten så jeg puttet alle i samme skål – de kunne fint hatt bedre plass…

Noen blomster sår seg selv, så det er et par stemorsblomster andre steder også.

Fløyelsblomsten/ tagetesen passet best i en blomsterkasse – den jeg satte i blomsterbedet ble nemlig spist av snegler…

Noen av petuniaene jeg kjøpte har heldigvis overlevd sneglene og vokser seg stadig større, men likevel er den litt gjemt blant rosene og kornblomstene.

Hva denne røde rosen heter aner jeg ikke, den var her da jeg flyttet inn. Blomstene er større en hånden min og dufter himmelsk. Den henger litt så jeg må binde den opp på et eller annet vis – for akkurat nå har den lagt seg godt til rette midt i lavendelen som nærmer seg blomstring.

Denne hvite rosen hadde en treg start når jeg kjøpte den for et par år siden. I fjor ble den omtrent spist opp av bladlus og maur, men i år nyter den livet til det fulle.

Så det var litt av den blomstrende hagen min akkurat i dag. Har du noe som blomstrer i hagen din?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg