En arm!

Det er viktig å utfordre seg selv noen ganger og gjøre ting en ikke har gjort før. Så det gjør jeg, nå igjen. Noen ganger går det litt i bølgedaler på hvor mye jeg, eller hvor lite, jeg gjør som jeg ikke har gjort før.

Periodevis er det “Kjersti gjør ting hun ikke kan”, mens i andre perioder gjør jeg nesten bare ting jeg kan. Begge deler er bra. Rett og slett fordi de gangene jeg gjør ting jeg kan er det inkludert å trene på de tingene jeg ikke kunne før, men som jeg har lært meg.

Å gå fra å aldri gjort noe før til nybegynner til viderekommende til ekspert er noe som tar tid og energi. Det kan også ta motivasjon, inspirasjon, svette, tårer, frustrasjon, glede og penger. Tross alt er det mye ulike ting en kan gjøre og de har alle ulike komponenter. Noen ganger så kan en noe av det og må bare lære en liten ting, mens andre ganger kan en ingenting og må lære alt.

Nå er det å strikke en t-skjorte ovenfra og ned jeg jobber med å lære. Halsen gikk greit. Bolen har blitt for kort to ganger, så jeg måtte ha en liten pause fra den før jeg strikker den enda lenger. Dermed er det armer jeg har jobbet litt med. På en t-skjorte er jo ikke armene så lange, men å plukke opp masker og ikke få hull…der kan jeg lett se at jeg fremdeles har et forbedringspotensiale. På den lyse siden: en t-skjorte har to armer, så jeg har en mulighet til 😊

Feste tråder er noe jeg tenker jeg kan gjøre helt til slutt når jeg er sikker på at den er som jeg ønsker og jeg ikke er nødt til å strikke bakover flere ganger…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg