Egentid er viktig

Nå som jeg midlertidig bor hos mine foreldre (leter desperat etter hus…), er egentid blitt enda viktigere enn det var før. Som den introverten jeg er som trives godt alene, har overgangen til å bo med andre mennesker vært slitsom.

Egentiden jeg fikk halve dagen på torsdag og hele fredagen – spesielt det å være alene når jeg stod opp i går – var fantastisk! Alt jeg gjorde var kanskje ikke det mest nyttige i det store bildet, men det var viktig for meg – dermed var det nyttig.

Strikke gjør jeg uansett, men å strikke mens jeg ser på YouTube er det blitt lite av de siste ukene. Så i går benyttet jeg sjansen. Noe annet jeg gjorde startet jeg med på torsdag og avsluttet i går og er utrolig overrasket over hvor fort jeg klarte å gjøre det.

Tross alt er dette et puslespill med 1.500 brikker! Dette har jeg kunnet bruke et par uker på tidligere, men har nå erfart at om jeg ikke gjør så mye annet så kan jeg gjøre det på bare to dager?

Hva andre gjør med sin egentid spiller ingen rolle for min del, men pusling, strikking og YouTube-titting var det jeg hadde behov for. For det er en greie – vet du hva du selv behøver eller er du så opptatt med andre hele tiden at du glemmer å tenke over hva du selv har behov for?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg