Drømmen om penger

Reklame | Meningstorget

Det er mange av oss som drømmer om penger; gjerne det å vinne i lotto. En fantastisk drøm, men den gjelder dessverre de færreste av oss. Spesielt de av oss som ikke engang spiller lotto…

En av grunnen til at jeg drømmer om penger er fordi jeg ønsker meg småbruk. Jeg vil ha stor plass til å dyrke egne grønnsaker og om jeg er heldig kan jeg kanskje ha noen dyr. For å komme dit er det et visst behov for penger for å si det sånn.

Penger er noe de fleste av oss får inn på konto en gang i måneden – også kjent som inntekt. En sum med penger vi får for å bytte bort tiden vår på å gjøre noe fornuftig for andre. Dette har jeg også, men jeg har innsett at det ikke helt når opp til målet mitt med småbruk.

Heldigvis har jeg hørt at alle monner drar, så jeg satser på et vis på det.

Noen ganger får jeg penger til jul og bursdag. Selv om jeg ikke sparer dette til drømmen min, så prøver jeg å være fornuftig med dem; klær, sko, sminke (det er mange ulike definisjoner av fornuftig).

Pante flasker er både bra for naturen og kan gi noen kroner ekstra til lommebokan, men det monner ikke så mye dessverre.

Noe annet jeg har testet er ulike nettsider hvor en svarer på meningsundersøkelser. Der er det variabelt hva en blir tilbydt som betaling; noen steder er det små ting, andre steder er det gavekort ulike steder og ett sted kunne en også velge penger. Jeg har testet tre ulike, men den ene er det så lenge siden jeg har brukt at jeg ikke husker hva den heter. Jeg brukte også Toluna.com og Meningstorget. Meningstorget er den jeg har brukt mest, for selv om det ikke gir mye penger i kassa så tror jeg det er den eneste jeg har funnet som gir cash (via PayPal).

Det finnes flere måter å få penger inn på; akkurat nå kommer jeg på to til: selge ting en skal kvitte seg med uansett og selge hjemmelagde håndarbeider. Ingen av delene har jeg gjort noe særlig av.

Har du andre måter å få inn litt ekstra penger på? Kom gjerne med tips i kommentarfeltet! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg