Døden er nær

Det er ikke alltid livet blir som en tenker. Heller ikke når jeg tar avleggere eller planter om planter.

Jeg har en paraplyplante som, enklest forklart, begynte å bli litt vindskeiv (ikke bokstavelig – den har tross alt stått inne). Den har to stilker på en ene siden og en på den andre og vekten var ikke likt fordelt.

Så jeg gjorde som jeg har gjort før; klipte av litt av den ene for at vekten skulle bli bedre fordelt. Det jeg klipte av satte jeg i en ny potte for å få en ny plante, men det er ikke alltid plantene overlever en sånn type transplantasjon.

Den henger stadig mer og stilken skrumper mer og mer inn. Dessverre lider den en sakte død og jeg aner ikke hvordan jeg skulle hjulpet den – er det noen som har tips?? Livredning for planter?

Livet og døden henger sammen – det ene finnes ikke uten det andre, men det er likevel trist når det går mot slutten. Heldigvis lever morplanten; hun kommer til og med med nytt skudd der hun ble klipt.

Der det er liv er det håp!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg