Dilemma…

For en liten uke siden startet jeg å strikke på et babyteppe – jeg likte mønsteret og jeg hadde (utrolig nok) garnet – så jeg tenkte “hvorfor ikke”?

Dilemmaet er egentlig ganske enkelt – jeg har kommet et godt stykke, men lurer på om jeg vil rekke det opp. Mønsteret og garnet sier pinne 3 mm – og det er det jeg har startet med (og nesten blitt ferdig med et nøste). Minuset er at det blir mindre enn mønsteret påstår det skal bli – kanskje ikke så rart for jeg strikker litt stramt. Greit nok. Jeg har en pinne 3,5 mm, men den er i bruk. Neste mulighet jeg har er pinne 4 mm og jeg har gjort en liten test fra den andre siden av garnet (på samme nøste) og lurer på nå om jeg skal fortsette med pinne 4mm. Grunnen er at babyteppet da blir mye mer “riktig” i forhold til størrelsen som mønsteret gir meg.

Så nå sitter jeg og funderer – jeg er jo kommet ganske langt på pinne 3mm, men jeg tror at pinne 4mm vil bli en penere størrelse – hva skal jeg velge? (og nei, jeg har ikke tenkt til å kjøpe en ekstra pinne 3,5 mm bare for denne ene gangen – hva jeg plutselig gjør senere om jeg skulle få samme dilemmaet igjen vil tiden vise) Hva ville du gjort?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg