Dette blir min første!

Eller, om jeg klarer å strikke den ferdig vil det bli min første genser jeg har strikket. Vanligvis har jeg holdt meg til det trygge: sokker. Jeg hadde et lite sidesteg med å prøve meg på votter – der var tommelene litt fomlete, men det gikk til slutt. Nå er jeg klar for mitt største prosjekt noen gang på strikkefronten: en genser.

Mønsteret var det enkleste jeg kunne finne – hvor det kun er strikking hele veien – igjen klipping, men jeg tror det er en liten bit med sying. Uansett, dette skal bli en genser i ragland (som er en strikketeknikk om jeg har forstått det riktig?). Garnet er tynt, en miks av ull og bomull. En utfordring jeg har er at jeg strikker stramt, så jeg har gått opp i pinnestørrelse, men er likevel usikker på om det vil bli bra. Vel, den som følger med får se? Til informasjon vil dette garantert ta lang tid… om jeg er heldig så kanskje jeg kan ha en tynn ullgenser til høsten – skjønt, mer realistisk blir neste vår?

Ønsk meg lykke til…jeg tror jeg kommer til å trenge det. Uansett hva du holder på med i dag så ønsker jeg det lykke til med det du gjør!

Jeg har startet med en arm fordi det var mindre avskrekkende. Dessuten hadde jeg strikkepinner som passet. For å kunne strikke bolen må jeg ha en lengre rundpinne enn det jeg har, så må skaffe det først.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg