Det spirer i desember!

Til jul i fjor fikk jeg en dings som het Click & Grow. En søt liten sak med tre vekstlys og plass til tre bittesmå planter. På onsdagen som var (altså tre dager siden), fyllte jeg den opp igjen med jord.

En ble sådd med karse – de er spirevillige og gror fort, så der kom det opp dagen etterpå. Den neste fikk et par salatfrø – de bruker litt lenger tid på å spire, så der er det foreløpig ingenting.

Den tredje puttet jeg tre reddikfrø i – bare for å se om det var mulig. Innser nå at jeg kanskje bare burde puttet ett reddikfrø i, for de var spirevillige og effektive. Det vil ikke være plass til at alle tre skal kunne vokse til full størrelse, men det er gøy å se at alle spirte – og at det bare tok tre dager før jeg kunne se en god start. Dessuten, reddiker er ikke en favoritt hos meg, men det er gøy å gro ting så hvorfor ikke? Plusset er jo at de er spiselig, og siden det blir så lite skal jeg alltid klare å få brukt de til noe.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg