Det har startet!

Endelig har jeg startet hagesesongen ute. I år har jeg faktisk ikke startet hagesesongen inne på forhånd som jeg har gjort i flere år.

Ved å endre på plassering av ting inne var det plutselig ikke helt tilpasset å forkultivere frø – ups? Dette må endres igjen ved en senere anledning – kanskje bare bytte hus?

Uansett, jeg har startet og det jeg startet med var å finne larveaktige småkryp i plantekassen. Det gav meg en dårlig følelse – så jeg spurte min far og ifølge han så spiser de røtter mens de er larver, så endrer de form, men fortsetter å spise røtter… Jeg plukket ut alle jeg fant, men tok ikke bilde av dem så jeg vet fremdeles ikke hva de faktisk var.

Sta som jeg er når jeg har startet så sådde jeg en del frø likevel (og håpet jeg hadde funnet og kvittet meg med alle de store larvene – for de var store – ca halvparten av lillefingeren min og samme tykkelse som lillefingeren!).

Om og når frøene eventuelt vil spire er det bare å vente spent på.

I år er det ikke noe system, bare fritt frem for tankene er ikke alltid med. Så det blir ekstra spennende om jeg husker hva som ble sådd hvor i en skjønn forening…

Blomstene skal etterhvert i et blomsterbed – jeg må bare få ryddet det ferdig først…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg